Проблема е следния колеги - след отказване на моторчето за чистачките го оставих в сервиз да го сменят, като те си търсят 2ра употреба друго моторче. Както и да е, взех колата и това не го забелязах ведната - като пусна чистачките на някакъв интервал отиват до горе, връщат се до долу и отново тръгват леко нагоре и тогава спират. Надявам се да сте ме разбрали. Свалях корите да оглеждам, защото си мислех че нещо шлиците са разместени, но няма как да се обърка щото моторчето се държи на 3 болта. Мислите ли че може да се оправи или да търся друго моторче?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с чистачки
Collapse
X
-
Предполагам, че проблема се появява, когато чистачките са поставени да работят на интервал, а когато са пуснати да работят на постоянна скорост този проблем не се наблюдава.
Ако е така то причината, е че моторчето за чистачките е поставено в леген под прозореца, където се пълни с вода, ако там не е почиствано. Електрониката за управление на моторчето е поставена от долната страна, точно където се събира водата, съответно там то се приводнява всеки път, когато завали и контактите му дават на късо само когато чистачките са пуснати да работят на интервал.
Необходимо е почистване на легена от натрупалата се мърсотия (листа, прах станала на кал и др.), прочистване на каналите за оттичане и подсушаване с контактен спрей на електрониката на моторчето за чистачките.
Comment
-
Първоначално публикувано от nicks1 Покажи съобщениеНапротив, проблемът е в релето. По точно в пистите върху зъбното колело, което управлява интервалите. Най-вероятно е надрано и от там прекъсва.
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеНеправилно монтирано рамо. Извади от шлица. Пусни моторчето да направи оборот и да спре на най-бавната степен. Изключи директно от контакт с ключа и монтирай рамото в правилна позиция.
Alfa Romeo 146 1.6 TS '98 - EX ; Alfa Romeo 156 1.9 JTD '00 ; Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v '03 - ex ; Alfa Romeo 166 2.4 20v '04 Alfa Romeo 159 SW 2.4 20v '07
Comment
-
Първоначално публикувано от d1lian Покажи съобщение
........Да извадя моторчето от шлиците или рамената на чистачките? Моторчето просто не спира когато трябва. Все едно се завърта една идея повече и лостовата система започва пак нагоре и спира.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:07.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеАко подминава и тръгва нагоре, по-добре да презацепиш оста на редукторчето.В смисъл много ли е сложно?
Alfa Romeo 146 1.6 TS '98 - EX ; Alfa Romeo 156 1.9 JTD '00 ; Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v '03 - ex ; Alfa Romeo 166 2.4 20v '04 Alfa Romeo 159 SW 2.4 20v '07
Comment
-
Първоначално публикувано от d1lian Покажи съобщениеМожеш ли по-подробно да обясниш ако си правил процедуратаВ смисъл много ли е сложно?
Зависи и с колко се подминава предполагаемото изходно положение на перата. При 166 - цата при пускане на импулсен режим чистачките мръдват с около 2 см и спират (застават в готовност).
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
В редукторчето има електрически контакт, който отваря веригата, захранваща мотора и така той спира точно в определено изходно положение.
Трябва да видиш дали при това изходно положение проекциите на точките A, B и C лежат на една права (долната част от скицата):
Ако това не е така, трябва да си коригира по някакъв начин, или с настройка на електрическия контакт или чрез презацепване на изходното рамо на редуктора към оста му.
Горе долу това е принципът на действие:
Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:04.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Колега, D1lian, проблема има ли го когато си на 1-ва или 2-ра скорост на чистачките?
Загледай се, когато чистачките работят на тези скорости и ако имаш разминаване в зацепването на чистачките, то те няма да спират в долно (хоризонтално) положение, а ще спират в някакво друго положение, но не и долно и оттам ще тръгва ново движение.
Искам да кажа, че ще има нетипично насичане на движението, когато чистачките работят на 1-ва или 2-ра скорост, ако не са зацепени правилно.
Ако имаш насичане ,само когато е избран режим на движение на чистачките на интервална скорост, тогава причината за проблема е в управлението на моторчето, защото му се наводняват пистите за управление.
За да си го оправиш сам ще трябва да разглобиш и свалиш пластмасовата решетка под шофьорската чистачка и да почистиш и подсушиш моторчето. Моторчето на чистачките заводски е увито в пластмасов шлаух, който с времето задържа влага, а и там легена се наводнява.
Причините са както ги описах по-горе и както допълни Nicks1Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 07:42.
Comment
-
Проблема е само когато чистачките са на интервали. Когато си работят на 1 степен, съответно и на най-бързата проблеми няма. Отиват си нагоре до където трябва, слизат си до долу до където трябва и така. Мисля че проблема е в управлението на самото моторче, защото както написах се появи след като го смених. Не знам дали мога да сложа управлението от старото ми моторче.
Alfa Romeo 146 1.6 TS '98 - EX ; Alfa Romeo 156 1.9 JTD '00 ; Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v '03 - ex ; Alfa Romeo 166 2.4 20v '04 Alfa Romeo 159 SW 2.4 20v '07
Comment
Comment